Palnik olejowy modulacyjny Baltur BT 180 DSPN o mocy 725 / 2009 kW
Charakterystyka techniczna i funkcjonalna:
- Palniki na olej ciężki.
- Działanie dwustopniowe o mocy progresywnej / modulacyjnej.
- Możliwość pracy z modulacją mocy dzięki zamontowaniu na tablicy sterującej automatycznego regulatora modulacyjnego PID (do zamówienia osobno, ze specjalnym zestawem do modulacji).
- Odpowiedni do pracy z każdym typem paleniska.
- Mechaniczne rozpylanie paliwa przez dyszę pod wysokim ciśnieniem.
- Doskonałe wartości spalania dzięki regulacji powietrza podtrzymującego spalanie oraz głowicy spalania.
- Ułatwiona konserwacja dzięki możliwości zdjęcia zespołu rozpylania bez demontażu palnika z kotła.
- Maksymalny i minimalny przepływ powietrza reguluje serwomotor elektryczny, przy czym przepustnica jest zamykana, gdy urządzenie nie pracuje, tak aby uniknąć rozpraszania ciepła do komina.
- Możliwość użycia oleju ciężkiego o lepkości do 20°E przy 50°C po zamontowaniu na palniku jednego zestawu (opcjonalnie) składającego się:
- Samoczyszczący filtr z grzałką i termostatem.
- Grzałka dla pompy.
- Grzałka zaworu regulującego ciśnienie.
- Wyposażono w 1 kołnierz i 1 uszczelkę izolującą do montażu na kotle, 2 węże giętkie, 1 filtr liniowy. Dysza niedostępna w zestawie, może być zamówiona osobno w stosunku do mocy potrzebnej.
Właściwości konstrukcyjne:
- Do użycia oleju ciężkiego o niskiej zawartości siarki można zamontować na palnikach jeden zespół (opcjonalnie) zawierający:
- Filtr liniowy specyficzny.
- Węże giętkie z metalu nierdzewnego i grzałki dla pomp.
- Grzałka zaworu regulującego ciśnienie.
- Część wentylująca z lekkiego stopu aluminium.
- Wentylator odśrodkowy pozwalający uzyskiwać wysokie osiągi.
- Wlot powietrza podtrzymującego spalanie z urządzeniem do regulacji przepływu powietrza.
- Przesuwny kołnierz do mocowania na kotle pozwalający dopasować występ głowicy do różnych typów komór spalania.
- Regulowana głowica spalania wyposażona w dyfuzor ze stali nierdzewnej i stalową tarczę spiętrzającą.
- Trójfazowy silnik elektryczny do napędu wentylatora i jednego do napędu pompy.
- Presostat powietrza gwarantujący obecność powietrza.
- Serwomotor elektryczny z mechaniczną krzywką do jednoczesnej regulacji powietrza do spalania i paliwa.
- Pompa zębata z regulatorem ciśnienia.
- Zespół rozpylający z elektromagnesem do sterowania iglic wlotowych/wylotowych dyszy.
- Elektryczny podgrzewacz oleju ciężkiego wyposażony w zawór odgazowywujący , samoczyszczący filtr, termometr, termostat regulujący i termostat minimum; termostat bezpieczeństwa z wyjątkiem BT 120.
- Tablica sterownicza zawierająca przełącznik włącz / wyłącz, przycisk do resetowania, selektor AUTO. / RĘCZNE i MIN. / MAX, lampki kontrolne i do sygnalizowania awarii, oraz włącznik grzałki podgrzewacza.
- Automatyczna aparatura sterująco-kontrolna palnika zgodnie z normą europejską EN 230.
- Kontrola obecności płomienia za pośrednictwem fotorezystora.
- Listwa zaciskowa do zasilania elektrycznego i termostatu palnika, oraz sterowania drugim stopniem pracy lub podłączenia elektronicznego regulatora mocy.
- Instalacja elektryczna – stopień ochrony IP40.
Wersja na życzenie klienta:
- Może być zintegrowany w palniku dodatkowy podgrzewacz parowy oleju ciężkiego, co pozwala na grzanie paliwa przy pomocy pary z kotła, a tym samym na uzyskanie oszczędności energii elektrycznej.
- Podgrzewacz parowy.
Dane techniczne: